Illustration ur Erik och Saima (i lövsprickningen) av Laura Fitinghoff, sid 157. Till höger på bilden står en pojke som är avbildad i profil med ansiktet vänt åt vänster. Han har en mörk skärmmössa på huvudet och är klädda i mörka kläder. Han står med händerna i byxfickorna och tittar på en kvinna som sitter på en pall och mjölkar en ko. På marken till vänster om pojken står ett mjölkspann. I förgrunden står en flicka med långt blont hår klädd i en ljus klänning, randiga strumpor och mörka skor. Hon böjer sig framåt och tar i klänningens fåll. Till vänster om henne står en pojke som är avbildad snett framifrån. Han bär en ljus halmhatt på huvudet, en skjorta med sjömanskrage, ljusa knäkorta byxor, tvärrandiga strumpor och mörka skor. Han har ett ämbar i ena handen. I bakgrunden syns några kor. Bakom korna syns en skog med lövträd. Under bilden står texten: Får jag dricka ur din stäva?