KLM_44063-54_sid353.jpg

Illustration ur Små räfvar och små tomtar av Harriet Beecher-Stowe, sid 353. I ett rum sitter en ung kvinna med ljusa kläder på en stol till höger på bilden och läser på ett papper. Hon är avbildad i profil med ansiktet vänt åt vänster. Bredvid henne sitter en ung man med mörkt hår, mustasch klädd i mörka kläder. Det är Robert Stephens. Till vänster sitter en annan kvinna med bahytt på huvudet och mörk klänning. Hon är vänd åt höger. Det är svärmodern. Bakom mannen och kvinnan finns ett öppet fönster. På väggen till vänster hänger en väggklocka. Under bilden står texten: Robert Stephens rådgör med sin svärmor om sitt nya hem.