KLM_44063-54_sid161.jpg

Illustration ur Små räfvar och små tomtar av Harriet Beecher-Stowe, sid 161. I en mattaffär sitter en kvinna med bahytt på huvudet och mörk jacka och mörk klänning på en stol. Framför henne på golvet ligger en matta. Till höger står en mörkhårig man med vit skjorta, fluga, väst mörk kavaj och rutiga byxor. Han håller ett metermått i handen. Till vänster står en annan man böjd över kvinnan. Han bär glasögon och håller också ett metermått i handen. Bakom kvinnan står två flickor och tittar på. Bakom flickorna finns en hylla med rullade mattor. Till höger syns en affärsdisk. Under bilden står texten: Käre Kristofer, det är ju så billigt.