KLM_44063-54_sid145.jpg

Illustration ur Små räfvar och små tomtar av Harriet Beecher-Stowe, sid 145. En kvinna sitter på en stol i ett rum. Hon är avbildad snett framifrån. Hon bär ljust hår och en ljus klänning. Bredvid henne till vänster står ett bord. På bordet står en tvättskål. Kvinnan har en tvättsvamp i handen. Hon skall tvätta en liten flicka som står bredvid henne till höger. På golvet till vänster sitter ett litet barn med en docka i famnen. Barnet är avbildat i profil med ansiktet åt höger. I dörren bakom kvinnan står en flicka och tittar rakt på betraktaren. Under bilden står texten: Hon förrättar gladt sina barns morgontoalett.