KLM_44063-54_sid113.jpg

Illustration ur Små räfvar och små tomtar av Harriet Beecher-Stowe, sid 113. Till höger på bilden står en mörkhårig man, med glasögon, vit skjorta, mörk fluga och mörk kostym. Han har en klocka i handen som han håller fram. Han är avbildad snett framifrån. Framför honom står ett dukat bord. På bordet står kaffekoppar, tallrikar, äggkoppar, skedar, glas en kaffekappan och en sockerskål. Till vänster står en ung kvinna. Hon är avbildad i profil med ansiktet vänt åt höger. Hon har mörkt uppsatt hår och hon bär en mörk klänning. I bakgrunden finns ett fönster med vita gardinlängder. Under bilden står texten: Men så då på min klocka! säger John.