Illustration ur Onkel Toms stuga, tryckt 1895, av Harriet Beecher Stowe, sid 393. Det är ljust ute. Till vänster på bilden sitter en vit flicka med långt blont hår klädd i svart skärmmössa och mörk riddräkt på en vit häst. Hon är avbildad i profil med ansiktet vänt åt höger. Hon har en piska i ena handen och hon rider damsadel. Till höger på bilden sitter en ung mörkhårig man klädd i skärmmössa, vit skjorta och grå kostym på en mörk häst och rider. Han vänder ansiktet mot flickan åt vänster. I bakgrunden syns ett stort träd med tjock stam och kraftiga grenar. Under bilden står texten: Där komma barnen tillbaka utropade Augustin.