KLM_44050-2_sid113.jpg

Illustration ur Onkel Toms stuga, tryckt 1895, av Harriet Beecher Stowe, sid 113. Till höger på bilden står en vit bartender? bakom disken på en bar. Han har mörkt hår och mustasch. Han bär en vit skjorta och mörk väst. Han häller upp någonting. En vit man med mörkt hår står på andra sidan disken. Han är avbildad i profil. Han bär en lång ljus rock, mörka byxor och skor. Till höger om honom står en tunna på golvet. Bakom honom till vänster står en vit man med en stor ljus hatt. Han bär en vit skjorta, mörk rock och rutiga byxor samt svarta stövlar. Den tredje mannen är större. Han bär en ljus hatt och lång rock samt svart byxor och skor. Han håller ett glas i handen. Under bilden står texten: Det var riktigt nöjsamt att få se dig Tom Locker.