KLM_44050-2_sid105.jpg

Illustration ur Onkel Toms stuga, tryckt 1895, av Harriet Beecher Stowe, sid 105. I ett rum sitter tre vita män vid ett bord och talar. Till höger sitter Tom Loker . Han slår näven i bordet. Han har ljust hår och långt skägg. Han är klädd i en vit skjorta, väst och långbyxor samt mörka skor. På bordet står en flaska och tre glas. Mannen till vänster är avbildad i profil. Han har mörk rock och mörka byxor samt svarta skor. Den tredje mannen böjer sig framåt. Det ser ut som om han röker. I bakgrunden syns en dörr. Till höger om dörren hänger en hatt. Under bilden står texten: Tom Loker slog ånyo näfven i bordet med en fruktansvärd ed.