KLM_32727-47-1_sid433.jpg

Illustration till Molnet urladdar sig. Ur Dred en berättelse från det stora olycksträsket av Harriet Beecher Stowe, sid 433. I ett rum till vänster på bilden sitter en ung vit man, Edvard Clayton på en stol vid ett bord med ena handen mot huvudet. Han är klädd i en mörk kostym, vit skjorta och svart fluga. En kvinna, Edvard Claytons mor, sitter på en stol med ryggen mot betraktaren. Hon är klädd i en lång ljus klänning. Till höger på bordet står en koffert med kläder i. På bordet står en lampa. Bakom ryggen på Edvard Clayton syns ett fönster med en gardinlängd. Under bilden står texten: Edvard Clayton underrättade sin moder om det steg han tagit.