KLM_32727-47-1_sid193.jpg

Illustration till Mrs Nesbits förlust. Ur Dred en berättelse från det stora olycksträsket av Harriet Beecher Stowe, sid 193. I ett rum med ryggen mot ett skåp, eller en står en ung vit man till höger på bilden. Bakom ryggen på hyllan syns en solfjäder och några fotografier i ramar. På väggen hänger tavlor. Mannen är avbildad framifrån och han lutar huvudet mot ena handen. Framför honom Till vänster på bilden sitter Nina i en fåtölj. Hon lutar också huvudet mot ena handen. Till höger om henne sitter en annan man med ryggen mot betraktaren. Han har mörkt hår är klädd i en lång rock, ljusa byxor och stövlar. Han har en armen mot låret. Under bilden står texten: Ja, det minns jag nog sade Tom Gordon.