KLM_32727-47-1_sid169.jpg

Illustration till Tom Gordon på Kanema. Ur Dred en berättelse från det stora olycksträsket av Harriet Beecher Stowe, sid 169. Till höger på bilden står en ung vit man klädd i hög hatt, ljus kavaj och randiga ljusa byxor med höga stövlar. Han är avbildad framifrån med huvudet vänt åt vänster. Han har en piska i ena handen. Till vänster om honom står Harry med korslagda armar och rynkad panna. Harry bär en stor vit hatt, vit skjorta, svart fluga och ljus kostym samt svarta stövlar. I bakgrunden står en ung vit kvinna Nina på en trappa och tittar på männen. Hon bär en lång vit klänning och är avbildad framifrån. Till höger om henne slingrar sig en växt på verandan. Nere till höger syns en agave i en kruka på trappräcket. Under bilden står texten: Harry stod med korslagda armar och rynkad panna.