KLM_35221-6-1.jpg

Omslagsbild till Silvervit, Tilläggshäfte till [Barnbiblioteket]Saga 1908. På titelsidan står Prins Florestan eller Sagan om jätten Bam-Bam och feen Viribunda av Anna M. Roos. En liten pojke med långt blont hår är klädd i en stor vit hatt som är dekorerad med en vit och blå plym. Han har en vit uniform, en bruna handskar och höga bruna stövlar. han sitter på en brun björn. Björnen går på en gång i en trädgård. Gången är kantad av en blomrabatt med blå blommor. Till vänster i gräsmattan växer rosa rosenbuskar och ett stammat rosenträd. Bakom en rosenbuske syns en flicka med långt blont hår. Hon bär en krona på huvudet och är klädd i en vit klänning. Bakom henne tittar en stor jätte eller ett troll fram. Bakom jätten syns en mur med krenelering.