KLM_35221-5-2.jpg

Omslagsbild till Silvervit. Tilläggshäfte till [Barnbiblioteket] Saga 1907. Skriftens titel är: Snövit och Rosenröd : en folksaga fritt berättad för barn av Anna Wahlenberg. Med ett tillägg: Tre mästerprov. Folksaga berättad av Hugo Gyllander. Det är höst ute. En pojke och en flicka i 1700-talskläder sitter på en vit häst och rider. Flickan är klädd i en rosa hatt med blått band och en lång blå klänning. Hon håller en bukett blommor i handen. Pojken som sitter bakom henne är klädd i en trekantig svart hatt och vit peruk. Han bär en vit skjorta med krås, en röd rock, beigea byxor och bruna stövlar med höga skaft. De rider på en väg i skogen med gula löv på marken. Träden runt om har gula löv.