KLM_32727-42-1.jpg

Omslagsbild till Tvenne familjemödrar vol. 1 av Marie Sophie Schwartz. I en salong pågår dans i bakgrunden. I förgrunden till höger står en kvinna med svart uppsatt hår. Hon är klädd i en gul lång urringad klänning. Hon har ett halsband runt halsen. I ena handen har hon en solfjäder. Den andra handen håller hon under armen på en mörkhårig man som står till höger om henne. Han är klädd i vit kråsskjorta och mörk kostym samt mörka skor. Till höger sitter en annan mörkhårig kvinna med uppsatt hår och en rosa plym i håret. Hon är klädd i en urringad rosa klänning, vita strumpor och rosa skor. Hon har också en solfjäder i handen. Kvinnorna ser ut att prata med varandra.