KLM_32727-41-2.jpg

Omslagsbild till Positivspelarens son vol. 2 av Marie Sophie Schwartz. I ett rum, till vänster på bilden, står en ung kvinna, avbildad framifrån, med rödbrunt, lockigt långt hår. Hon är klädd i en grön klänning med vit krage och röd rosett i halsen. Hon håller ena handen för bröstet och ser ut som om hon skulle svimma. Till höger kommer en ung mörkhårig man. Han är avbilad i profil med ansiktet vänt åt vänster. Han är klädd i en vit skjorta och mörkgrön rock. Han kommer gående mot kvinnan med utsträckta armar. Bakom dem i rummet står en vit fåtölj med gul stoppning. Till vänster står en byrå. På byrån står en vas med vita blommor. Bakom kvinnan finns ett stort fönster med gula gardinlängder.