KLM_32727-39-1.jpg

Omslagsbild till Kvinnans triumf vol. 1 av Marie Sophie Schwartz. I ett rum står en ung kvinna med blont uppsatt hår till vänster på bilden med ryggen snett mot betraktaren. Hon bär en rosa klänning med grönt sidenband runt midjan som knyts med en rosett bak. Hon står bredvid en ung man med mörkt hår. Han är avbildad snett framifrån. Han bär en vit skjorta, svart- och orangerandig slips, gul väst, ljusbruna byxor och svart kavaj. Han tittar på kvinnan medan hon pekar upp mot en tavla som hänger på den gröna väggen till höger. Tavlan är ett porträtt av en ung blond kvinna som liknar henne själv. Under tavlan mot väggen står en soffa med grönrandig klädsel. Framför soffan står ett vitt bord. På bordet står en vas med rosa rosor. Till vänster står en stol med likadan stoppning. På den gröna väggen bakom soffan hänger tavlor med guldramar.