KLM_44063-16_sid186.jpg

Illustration till Otur. Ur Barnhistorier av J. C. von Hofsten, sid 186. I ett rum sitter fröken Julia på en soffa vid ett bord och syr. Hon har långt blont hår och är klädd i en ljus klänning. Hon är avbildad i profil med ansiktet vänt åt höger. Till höger på en stol sitter en pojke med en mask för ansiktet. Han är klädd i en mörk rock och mörka byxor. Till vänster står en pojke på en matta som ligger på golvet. Det är Robert. Han är avbildad i profil med ansiktet vänt åt höger. Han bär en skjorta med sjömanskrage, mörka långbyxor och mörka skor. Han drar i en peruk som hunden Frisse har hittat och drar i, i andra änden.