KLM_32727-29-2.jpg

Omslagsbild till En natt vid Bullarsjön vol. 2 av Emilie Flygare-Carlén. Omslagsbild i färg av Jenny Nyström. I ett rum vid en öppen spis står en gammal kvinna till höger på bilden. Hon är klädd i en huvudduk, huvudbonad, en brun lång klänning eller blus och kjol och ett grönt förkläde. Hon är avbildad framifrån. På golvet till höger om henne står en ung kvinna på knä. Hon har en grönaktig sjalett (huckle) på huvudet, en brun klänning och en rutig sjal runt axlarna. Till vänster på bilden med ryggen mot betraktaren står en ung mörkhårig man. Han bär en lång svart rock, svarta byxor och skor. Han har en hatt i ena handen. Han pekar på den unga kvinnan med den andra handen. I spisen brinner en eld.