KLM_32738-34-1_sid73.jpg

Ur Flickboken, flickornas julkalender 1919, sid 73. Sjunde brevet. I ett rum sitter en mörkhårig kvinna och spelar harpa till höger på bilden. Hon har uppsatt hår och bär en mörk klänning och en ljus sjal över axlarna. Hon är avbildad i profil med ansiktet vänt åt vänster. Bredvid henne står en man med glasögon. Han är också avbildad i profil med ansiktet vänt åt vänster. Han är klädd i vit skjorta, mörk fluga, ljust väst, randiga byxor och mörk kavaj. Han står vid sidan av ett fönster och håller i ett papper. Under bilden står texten: ... moster Isabella spelade på harpa till så att det lät alldeles som vågor sakta slagit mot stranden.