KLM_32738-33_sid33.jpg

Ur Flickboken, flickornas julkalender 1918, sid 33. Hemmagjorda julklappar. Julafton. I ett rum står två flickor mitt emot varandra. Till höger står en flicka med långt blont hår klädd i kortärmad klänning strumpor och skor. Det är Trude. Hon är avbildad i profil med ansiktet vänt åt vänster. Hon håller ett omslagspapper i händerna. Till vänster står en mörkhårig flicka Elsa-Beata med händerna för ansiktet. Hon är avbildad i profil med ansiktet vänt åt höger. Hon bär en klänning med sjömanskrage. I bakgrunden syns en skärm. Till vänster ett bord med böcker och några fotografier i ramar. Under bilden står texten: Det är nedrigt fräckt av dig.