KLM_32734-239-1.jpg

Julkort. Det är vinter, snö och ljust ute. Till höger på bilden står en pojke ute i snön. Han är avbildad snett bakifrån. Han står med ansiktet åt vänster bredvid en häst. Han bär en röd mössa, röda vantar, grön tröja, grå långbyxor, bruna strumpor och svarta skor. Under ena armen har han ett brev eller ett inslaget paket. Han klappar hästen med ena handen hästen. Hästen är avbildad snett framifrån med ansiktet åt vänster. den är spänd framför en blå släde med röda medar och står bredvid trappan till ett hus. I släden ligger inslagna paket, julklappar. En man med svart pälsmössa, mörk rock med svart pälskrage lägger eller tar upp julklappar från släden. Han står med ansiktet åt höger. Bakom ryggen på mannen står ett gult hus med liggande panel. Huset har tegeltak och en grön veranda eller förstukvist. I dörröppningen står en kvinna med blont hår, brun klänning och vitt förkläde. Till vänster om hästen med ryggen mot trappan står en flicka med blont hår, blå mössa, blå vantar, brun kappa, blått skär, bruna strumpor och svarta skor. Hon står med ansiktet åt höger. Hon håller i hästen. Längst till höger på bilden står ett stort träd bakom släden med kala grenar. Himlen är blå.