KLM_32738_100_DS_5230.jpg

Titelsida till Julklappen 1895. En man med frost i håret Kung Vinter, har långt vitt skägg. Han är avbildad i profil i en cirkel i mitten av bilden. Över cirkeln syns fyra tomtar, vättar. Tomten överst till höger bär en gris på ryggen, tomten till vänster om honom bär ett tänt trearmat grenljus i ena handen. Till vänster om honom står en annan tomte med ett tänt trearmat grenljus i ena handen. Längst till vänster står en tomte med grötfat i famnen. I mitten av cirkelmotivets nederkant finns en stor stjärna. På var sida om stjärnan står två tomtar som bär upp en skylt med texten Julklappen. Till höger på skylten sitter två fåglar. Nederst går två barn mellan tomtarna. En drar på en kälke med en gran. Bredvid går en pojke med en yxa över axeln.