KLM_32966_1_sid4_DS_12281.jpg

Bonad illustrerad av Curt Nyström. Ur Vi! nr 50/51 1978, sid 4. I ett rum vid ett fönster till vänster på bilden står en säng. I sängen ligger en liten pojke med mörkt lockigt hår och sover. Bredvid pojken ligger en brun teddybjörn, nallebjörn. Vid sängen står en tomte med röd luva, grön jacka, gröna knäkorta byxor och röda strumpor och tittar till pojken. I fönstret hänger vita gardiner. På fönsterbrädan står en krukväxt. I hörnet på väggen bakom den blåmålade väggen hänger ett hörnskåp som är målat i allmogemålning. Till höger om skåpet hänger en lampett på väggen. Mitt i väggen där en dörröppning. I dörröppningen står två tomtar och tittar åt det sovande barnets håll. Över dem hänger i mistel i dörröppningen. Till höger om dörröppningen hänger en annan lampett. Under lampetten står en stol med grön och vit randig stoppning. Längst till höger står en kakelugn som är vit med blått mönster. Framför kakelugnen står en gunghäst. På golvet framför gunghästen ligger en boll. Från dörröppningen förbi sängen ligger en randig trasmatta. I rummet på andra sidan dörröppningen är väggarna gula. Där står ett bord dukat med vit duk. Vid bordet står en blå stol. På stolen står en tomte och klär en julgran. Han dekorerar den med girlander.